Ознайомлюйтесь з нормативно-правовими документами щодо запобігання та протидії насильства
Будуйте з дітьми доброзичливі, емоційно-теплі стосунки, щоб в разі складної ситуації дитина звернулася до Вас за допомогою
Будьте спостережливими, уважно ставтеся до учасників освітнього процесу, вчасно помічайте симптоми неблагополуччя в поведінці на настрої дітей
Включайте до тематики батьківських зборів питання профілактики домашнього насилля
На виховних годинах говоріть з дітьми про їх права. Знання своїх прав дітьми – є ефективною профілактикою насилля. 10 грудня – Міжнародний день прав людини
Надавайте дітям інформацію, куди вони можуть звернутися, якщо зазнали насилля (в закладі освіти, номери гарячої лінії, телефон довіри тощо)
Перша психологічна допомога – це сукупність заходів загальнолюдської підтримки та практичної допомоги ближнім, які відчувають емоційне напруження та страждання. Таку допомогу може надати не лише практичний психолог, а також вчитель, який знайомий з правилами надання першої психологічної допомоги. Її надання не передбачає значної професійної підготовки, достатньо педагогічних знань, отриманих в межах загальноосвітнього психологічного інформування, і природної здатності проявляти співчуття, людяність.
Фізичні та емоційні стани людини взаємопов’язані і тому здатні взаємовпливати один на одного. Під час напружених емоційних станів у дитини змінюється міміка, темп мовлення, з’являється метушливість, змінюється дихання, пульс, колір обличчя, можуть з’явитися сльози тощо.
Рекомендуємо учителям під час уроку впроваджувати психологічні хвилинки, які допоможуть здобувачу освіти впоратися зі стресом та його наслідками, емоційно налаштуватися на урок, на плідну роботу, завдяки чому створюватиметься сприятлива атмосфера, яка дасть змогу дітям розслабитися, зняти емоційне напруження, відновити почуття безпеки та психоемоційного комфорту, що є природним механізмом стабілізації. Регулярне впровадження психологічних хвилинок у зручний час та слушній нагоді допоможе здобувачу освіти стати більш спокійним, врівноваженим, а також дасть змогу краще зрозуміти свої почуття. Учитель має сам визначити, коли і у який час провести психологічну хвилинку. Інформацію можна отримати на сайті (https://imzo.gov.ua/psyholohichnyj-suprovid-ta-sotsialnopedahohichna-robota/materialy-dlia-vykorystannia-v-roboti-pid-chas-voiennykhdiy/vpravy-dlia-ditey-ta-pidlitkiv-iaki-perebuvaiut-u-stresoviy-sytuatsii-dlia-zniattiapsykhoemotsiynoho-napruzhennia/).